Foto: Svenska Insitutet

Udstilling

Udstillingen Between the lines

02.05.23 - 30.06.23
I hele maj og juni måned kan man på Hørsholm bibliotek opleve "Between the Lines” – en litterær udstilling der undersøger litteraturens rolle og muligheder. I juni måned flytter udstillingen ned i Trommens foyer.

"Between the Lines” er en udstilling om litteraturens indflydelse på vores liv og samfund. Her deler en række anerkendte svenske forfattere, journalister og litterater deres tanker om litteraturens rolle og betydning. For litteratur er langt mere end bare ord på en side – litteraturen udspiller sig før, under og efter og er lige så meget et spørgsmål som et svar, lige så meget en aktivitet som en tilstand, lige så meget en individuel higen som et anliggende for samfundet som helhed.

Udstillingen inviterer os indenfor i den mangfoldighed af oplevelser og perspektiver, som opstår dér, hvor litteraturen udspiller sig. Som besøgende har man mulighed for at beskæftige sig med en række litterære værker, som repræsenterer forskellige aspekter af svensk litteratur.

Udstillingen er dermed en unik mulighed for litteraturentusiaster og alle som er interesserede i at gå på opdagelse i litteraturens betydning for vores liv og samfund. En tankevækkende og inspirerende oplevelse for alle besøgende.

“Between the Lines” kan opleves i hele maj måned på bibliotekets 1. sal og i hele juni måned i Trommens foyer. Der er selvfølgelig gratis adgang.

For mere information om udstillingen, kontakt Andreas Ivansson, kommunikationsansvarlig, Sveriges ambassad. Tlf. 2337 7218 / mail: andreas.ivansson@gov.se