Alt det praktiske om skoletilbud

Få de praktiske informationer om jeres besøg her på siden og kontakt os, hvis I har spørgsmål.

Biblioteket skaber forbindelse mellem skoletid og fritid, og eleverne er altid velkomne. Som skoleklasse kan I både benytte vores faciliteter på egen hånd eller booke undervisning. Alle vores tilbud bliver løbende opdateret på skoletjenestens hjemmesiden, hvorfra bookningen også foregår.

Booking

Vi forventer, at der deltager en lærer, og at eleverne er forberedt på, at de skal på biblioteket. Du booker aktivteten via skoletjenesten, lige som du også her finder kontaktoplysninger og nærmere info om tilbud. Nogle tilbud er noget vi kører 'året rundt', andre er enkeltstående og her gælder "først-til-mølle-princippet".

Brug biblioteket

Skoleklasser er altid velkomne til at komme på bibliotekerne og bruge vores faciliteter, læse, låne bøger, lave gruppearbejde etc. Hvis I bare skal kigge på vores store udvalg af bøger, film og spil og låne lidt med hjem, behøver I ikke lave en aftale i forvejen. Hvis eleverne skal oprettes som lånere, I har brug for yderligere hjælp til f.eks. at finde bøger om et bestemt emne/ genre eller inspiration til frilæsning, så skal I lave en aftale senest en uge i forvejen.

Hvis I gerne vil kunne sidde sammen som gruppe og arbejde, kan det være en god idé at booke et af vores mødelokaler – dette gøres her.

Sådan låner I

Hørsholm Bibliotek har forskellige rammer, så de konkrete muligheder varierer. Når I låner bøger m.m. på biblioteket, skal I bruge jeres lånerkort. Hvis I låner til brug i klassen, er der mulighed for at oprette et institutionskort. Hvis eleverne låner bøgerne med hjem anbefaler vi, at de bruger deres egne lånerkort. Hvis eleverne skal oprettes som lånere, skal de huske at medbringe deres sundhedskort.

I er altid velkomne til at spise jeres medbragte madpakker i biblioteksrummet, men husk at rydde op efter jer selv.

Hørsholm bibliotek
krko@horsholm.dk (Kristina Krabbe Oksen, Børnebibliotikar). 4849 5782