For alle
Udstilling

Fernisering for udstilling i anledning af Flagdagen 2021

01.09.21
Kom og få et indblik i livet som udsendt

I forbindelse med Flagdagen for Danmarks udsendte, der hvert år markeres d. 5. september, viser biblioteket, i tæt samarbejde med Veterancafé Hørsholm og Hørsholm Kommune, en udstilling om det at være udsendt.

Udstillingen rummer spændende museumsgenstande fra FN Museets magasin i Frøslev samt private fotografier fra en udsending til Afghanistan i 2009/2010. Ved udstillingen har vi lavet et lille læsehjørne for børn og voksne, hvor man kan læse i bøger om emnet. Det vil være muligt at få udvalgte bøger med hjem ved henvendelse i skranken.

Udstillingen vil være at finde for enden af reserveringsreolen i børneudlånet fra d. 25. august og frem til d. 10. september.

Onsdag d. 1. september kl. 15.00 - 16.00 er der fernisering, og alle er velkomne!

Samme eftermiddag afholdes særarrangementet 'Såret i krig', som markerer optakt til Flagdagen 2021. Læs mere om arrangementet her.