Om dette arrangement

Litteratur

Læs & mød: Anne Hjælmsø og romanen ’Med tiden’

18.04.23
Kom til ’læsekreds-special’ med forfatter Anne Hjælmsø.

I 2022 udkom cand.mag. i Nordisk Litteratur og forfatter Anne Hjælmsø med sin femte skønlitterære udgivelse, nemlig romanen ’Med tiden’.

Helt ekstraordinært har forfatter Anne Hjælmsø sagt ja til at være vært ved et læsekredsarrangement på Hørsholm Bibliotek, hvor man får unik mulighed for at snakke om og diskutere romanen med forfatteren selv. Alle deltagere opfordres derfor til at have læst romanen inden arrangementet og medbringe bogen på dagen. Hørsholm Bibliotek kan hjælpe med at anskaffe bogen, hvis man som deltager henvender sig til bibliotekaren i den betjente åbningstid.

Vil du deltage i arrangementet, skal du tilmelde dig via mail til litteraturformidler v. Hørsholm Bibliotek Signe Thomsen på mailadr.: smt@horsholm.dk Der er først-til-mølle-tilmelding og man er først meldt til, når man har modtaget en bekræftelsesmail. Det er ikke muligt at tilmelde flere end sig selv, da der er begrænsede pladser.

’Med tiden’ er en familiekrønike, der begynder i 1938, hvor tømrerlærlingen, Finn, ser en ung pige stå med sin cykel på hjørnet af Ågade. Ellen, hedder hun. Han kan ikke glemme hende igen.

Ihærdigt søger han efter hende, og de bliver forelskede. Men krigen kommer og gør livet svært. Ellen og især Finn drømmer om at leve et andet og bedre liv end forældrenes. De kæmper for at klare sig bedst muligt i hverdagen, men overrumples af tab og sorger, der får Ellen til at vakle. Men deres handlekraft og energi er stor, samtidig med at de formår at skabe en særlig ånd af gæstfrihed omkring sig. Den dybe kærlighed til hinanden, sammenholdet i familien og gode venner bærer dem fremad.

Der vil efter arrangementet være mulighed for køb og signering af bøger.