Tom Kristensen

For voksne

AFLYST: Kend dine klassikere: Tom Kristensens Hærværk

08.12.21
Kom tættere på forfatteren Tom Kristensen og romanen 'Hærværk', når redaktør og cand.mag. i dansk Anne Vindum denne tirsdag vil introducere til et af de absolutte hovedværker i den danske litteraturhistorie.

Tom Kristensens hovedværk 'Hærværk' fra 1930 er et banebrydende værk, der her snart 100 år efter stadig virker frisk og nyt. Den kriseramte og alkoholiserede digter og litteraturkritiker Ole Jastrau beslutter sig for at gå i hundene.

Romanen skildrer overlegent hans overdådige nedtur, der åbner hans sanser for byens lys og klange, for katolicisme og for den prostituerede Sorte Else. Kristensens umådeligt velkomponerede nøgleroman tegner et billede af en verden i forandring.

Arrangementet af en del af bibliotekets populære klassikerrække, som introducerer til et nøje udvalg af kultur- og litteraturhistorisk betydningsfulde forfatterskaber og centrale værker af de største, mest læste og kendte forfattere.

Billetter kan købes her fra siden fra d. 20. oktober.

OBS Du kan ikke længere købe billetter i døren på MobilePay. Billetter skal købes via Billetten.dk enten på din mobil eller hjemmesiden (se billetlink her på siden). Fysiske billetter til bibliotekets arrangementer kan købes i Trommens Foyerbar en halv time før første biografforestilling.