Om dette arrangement

Kend dine klassikere: Goethe og Den unge Werthers lidelser

23.03.22
Med foredragsholder Morten Dyssel

Gå på opdagelse i det lille, men betydningsfulde værk Den unge Werthers lidelser af Goethe med foredragsholder og forsker og underviser i tysk og europæisk litteratur- og identitetshistorie ved Københavns Universitet Morten Dyssel.

Den tyske forfatter Goethe, der har lagt navn til en hel åndshistorisk epoke (1770-1830), er af mange blevet opfattet som indbegrebet af den tyske nations kultur. Han fik i en alder af 25 år sit internationale gennembrud med brevromanen Den unge Werthers lidelser (1774), en sand skandalesucces om en følsom ung mands stormfulde forelskelse i en forlovet kvinde. Foredraget fortolker romanen og fortæller om værkets virkningshistorie fra goethetiden og guldalderen til dets status som klassiker i verdenslitteraturen i dag.

Dette arrangement er en del af foredragsrækken ’Kend dine klassikere’, som introducerer til et nøje udvalg af kultur- og litteraturhistorisk betydningsfulde forfatterskaber og centrale værker af de største, mest læste og kendte forfattere.

Billetter kan købes fra d. 26. januar

OBS Billetter kan ikke købes i døren.