Foto: Museum Nordsjælland

Foredrag & debat

Museum Nordsjælland præsenterer: En onsdag i Jernalderen

03.05.23
Kom med på en rejse tilbage i tiden, når biblioteket i samarbejde med Museum Nordsjælland inviterer til en lokalhistorisk foredragsrække nøje tilrettelagt og præsenteret af museets eksperter. I denne sæson kan du komme helt tæt på mennesker, begivenheder og livsvilkår, når der sættes fokus på hverdagsliv i forskellige udformninger - lige fra oldtiden over Christian 5. til pigeliv i 1700-tallets Hørsholm.

Ved museumsinspektør Jakob Schlein Andersen

Hvordan ville din hverdag se ud, hvis du var født for 2.000 år siden? Kom og se hvad arkæologerne finder, når bopladserne bliver udgravet, og hør hvad fundene afslører om hverdagslivet i jernalderen. Kan du forestille dig et liv helt uden moderne bekvemmeligheder? Tag med ind i en helt anden verden, som den engang så ud, lige her hvor du bor.

Se de øvrige arrangementer i foredragsrækken her.

Begrænsede pladser. Gratisbillet kan hentes her fra siden fra d. 8. marts.