Om dette arrangement

Tegn, lær og byg for insekterne

27.04.23
Tegn, lær og byg for insekterne

Har du undret dig over, hvorfor nogle insekter har store bløde vinger, mens andre har små og hårde? Eller hvorfor nogle sommerfugle har store øjne på vingerne?

Eller måske har du undret dig over hvorfor du ikke altid kan mærke, når du bliver stukket af en myg eller hvorfor en mariehøne tisser på dig, når du har taget den op?

Insekter findes i alle mulige afskygninger, der er alt fra kæmpe sommerfugle til bittesmå lopper, fra tunge biller til vandrende pinde. Insekter er smukke, vilde, farverige, kamuflerede, spøjse, elegante, kluntede og helt igennem fantastiske.

Sammen med biolog og illustrator, Marie Rubæk Holm, vil vi undersøge og tegne nogle af de mange insekter hun har med. Nysgerrighed har ingen alder, så kom og spørg løs og hyg dig, mens du tegner, undersøger og bygger dit eget mini-insekthotel til at tage med hjem. Det er oplagt at børn og voksne arbejder sammen til dette kreaværksted.

Arrangementet er en del af Bibliotekernes verdensmålsuge.

UGE17 er bibliotekernes landsdækkende temauge omkring FN’s 17 verdensmål. Den tager afsæt i en national og fælles bibliotekskampagne med fokus på folkelig forankring, borgerinddragelse og oplysning om FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling.