FOTO: Pixabay

Arrangører
For børn
Børn

Halloween på biblioteket – MONSTER-fedt!

29.10.22
Monsterpavillion, skattejagt i kælderen, lanterneværksted og film!

Hørsholm Bibliotek fejrer Halloween lørdag d. 29. oktober kl. 10-13 og du kan godt glæde dig!

Vi har inviteret Nordsjællands Rollespillere på besøg med deres vilde monsterpavillon som du kan besøge i udlånet. Her vil du møde de seje rollespillere i deres flotte og uhyggelige kostumer. De medbringer et væld af sværd, masker, kostumer og andre spændende ting man må røre ved og prøve. Og du kan høre om, hvordan det er at være med til rollespil.

I bibliotekets kælder kan du komme på en (lidt) uhyggelig rebus-skattejagt og præmien for at løse rebussen er en lækker cupcake. Bag skattejagten (og kagerne) står også Nordsjællands Rollespillere. Hvis man er under 10 år skal man have en voksen med. Der er begrænsning på antal deltagere, så vi fortsætter, til der ikke er flere kager.

Se en super flot video med rollespillerne her!

Lav din egen lanterne

I biblioteksudlånet finder du også det hyggelige lanterneværksted. Af brugte syltetøjsglas og lignende kan alle børn lave en lanterne med farverigt silkepapir. Har du et flot glas eller lille krukke må du meget gerne medbringe det selv, men biblioteket stiller også glas til rådighed. Lanterneværkstedet er fra 7 år – yngre børn skal være sammen med en voksen.

Halloweenfilm i Lilletrommen

Vi sætter en række sjove og spændende Halloween film fra Filmstriben på i Lilletrommen mellem kl. 12-14. Der skal ikke købes billet, og det er muligt at gå ind og ud af salen undervejs. Filmene er for aldersgruppen 5-8 år.

Filmstriben

Det er gratis at deltage i alle aktiviteter på dagen.

Kom meget gerne udklædt!